Jagttegn

Jagttegnsundervisning

Højby/Vig Jagtforening tilbyder jagttegnsundervisning.

Målsætningen for kurset er at få indlært det pensum og den praktik, der kræves for at kunne bestå en jagtprøve. Endvidere gives teoretiske og praktiske lektioner vedrørende våben kursus, som er en forudsætning for at kunne gå op til en jagtprøve.

Det er en forudsætning for at kunne gå til jagtprøve, at du deltager i undervisningen hvor der er mødepligt.

START: Startdato 2. november 2023.

Teori undervisningen foregår hver anden Torsdag fra kl. 18:00 til 20:00

STED: Vig skole lokale c39 (Ved den store aula) med teori.

PRAKTISK undervisning: 3-4 lørdage eller søndage i marts med skydning, våbenbetjenning og afstandsbedømmelse. Dette foregår på skydebanen, Trundholmvejen 9, 4571 Højby kl.10-12 Der er mødepligt min. 2 gange.

PRIS: 3600,-.

Kursusgebyr er inkl. gebyr til frivillig jagtprøve, patroner og lerduer til 3-4 gange skydning, og 1 års medlemskab af Højby-Vig Jagtforening via DJ. Dertil kommer undervisnings bøger og gebyr til tvungne jagtprøve.

TILMELDING: Betaling overføres ved tilmeldingen til Reg.nr. 0517 konto nr. 0000 225519. Man er først tilmeldt ved registreret betaling.

Tilmelding sker ved at sende sine personlige oplysninger til Felex Pedersen E-mail eller sms. Felexpedersen69@gmail.com SMS – 28723686

Oplysninger: Navn, adresse, e-mail, cpr & tlf. Det er vigtigt at du har en MitID, til at kommunikere med det offentlige, og ikke kun til banken.

VIGTIGT NYT

BONUS: “Få en Værdi á kr. 525,- tilbage“.

Hvis man består sin jagtprøve og får sit jagttegn i kalenderåret 2024, får man ét personligt skydekort med kr.400,- på. Skydekortet kan man bruge på Højby-Vig jagtforenings skydebane i fremtiden. De kr.400,- er til lerduer. Så kan man f.eks. træne sig op til haglskydeprøven for de kr. 400,-. Skydekortet koster normalt kr. 125,-.

Om jagttegn

Jægere skal have et gyldigt jagttegn, og de skal have det med sig når de går på jagt. Jagttegnet giver tilladelse til at drive jagt efter de gældende regler, og det skal fornyes hvert år. For at få jagttegn skal man være fyldt 16 år, og enten være opført i Skov- og Naturstyrelsens jægerregister eller bestå jagtprøven. Man skal have en ren strafattest for at kunne få jagttegn. Er man i tvivl, som kontakt politiet. Tlf. 114 Den årlige jagttegnsafgift er fra 1. april 2021 på kr. 676,- inklusive præmie for lovpligtig ansvarsforsikring.

Kontakt info

Højby-Vig jagtforening
Trundholmvejen 9
Ellinge Lyng
4573 Højby

Om os

I 2007 blev Højby sogn jagtforening og Vig jagtforening lagt sammen, og kom så til at hedde Højby-Vig jagtforening. Højby-Vig jagtforening tæller ca. 230 medlemmer, hvor af en del kommer helt fra København, der ligesom vi andre, ser en hyggelig skydebane, med et godt sammenhold, hvor man føler sig velkommen.

Følg os på Facebook